CRM (Customer Relationship Management), este un sistem software ce cuprinde un ansamblu de instrumente, proceduri și strategii ce au în vedere îmbunătățirea relației cu clienții.
Sistemul CRM are rolul de a gestiona atât activitățile externe ale unei companii, referitoare la clienți, și parteneri de afaceri, cât și cele interne, legate de angajați și departamente, contribuind pe această cale la punerea în aplicare a unei strategii integrate de CRM.
Tematici abordate: introducere in vânzări, stabilirea funcțiilor necesare pentru CRM adaptat companiei, gestiunea întregului conținut CRM, proceduri și revizii, crearea conturilor utilizatori angajați (agenți de vânzări), monitorizare agenți (activități zilnice), task-uri, lead-uri, oportunități de vânzare și oferte cataloage produse și servicii, conturi clienți și persoane de contact (informații, discuții, întâlniri, documente), furnizori / parteneri și persoane de contact, comenzi / contracte / lansări / programări / intervenții, clienți-facturi, încasări, achiziții, sincronizare cu sistemul de gestiune.