Activitățile Proiectului

Activitatea A1

          Managementul proiectului – va fi coordonata de  Managerul de proiect si se va derula pe întreaga perioada de implementare a proiectului (18 luni).

          Subactivitatea A1.1 – Managementul general al proiectului: planificarea, organizarea,

evaluarea si controlul proiectului, are un caracter continuu si consta in:

  • Realizarea procedurilor administrative privind demararea proiectului (contracte de

munca, proceduri de lucru, diagrame de workflow);

  • Realizarea planificărilor lunare pentru activitățile proiectului;
  • Menținerea comunicării cu organismul intermediar si cu alte instituții si organisme cu

rol decizional in aspectele contractuale si de management;

  • Organizarea de ședințe lunare de management;
  • Stabilirea rolurilor si responsabilităților pentru fiecare activitate si acțiune in derulare;
  • Evaluarea stadiului si progresului fiecărei activități;
  • Analizarea si prevenirea riscurilor ce pot conduce la întârzieri in derularea activităților;
  • Aplicarea de masuri corective asupra planului de implementare (daca va fi cazul)
  • Întocmirea contractelor de munca pentru echipa de implementare;
  • Realizarea unui manual de proceduri de lucru;
  • Realizarea diagramelor de workflow pentru componentele de planificare, management financiar, achiziții publice, monitorizarea si raportarea activităților;
  • Stabilirea calendarului de întâlniri de management la nivel de parteneriat
  • Realizarea planificărilor lunare pentru activitățile proiectului;
  • Stabilirea rolurilor si responsabilităților pentru fiecare activitate si actiune in derulare;
  • Evaluarea stadiului si progresului fiecărei activități;

Subactivitatea A1.2  Activități indirecte de suport pentru managerul de proiect, informare si publicitate si alte activități administrative conexe. Aceasta activitate contribuie la realizarea tuturor obiectivelor proiectului in vederea obținerii rezultatelor previzionate in perioada celor 18 de luni de implementare și presupune:

  • Realizarea operațiunilor financiar-contabile curente;
  • Planificarea lunara a resurselor financiare;
  • Previzionarea cash-flow-ului proiectului;
  • Întocmirea verificărilor financiar-contabile;
  • Pregătirea documentației de natura financiar-contabila aferenta cererilor de rambursare
  • Planificarea achizițiilor publice;
  • Întocmirea referatelor de necesitate, notelor justificative, notelor privind valoarea estimata si a altor documente in conformitate cu procedurile legale de achiziții publice;
  • Monitorizarea lunara a progresului proiectului;
  • Auditare financiara externa/Verificări ale departamentului de control financiar preventiv asupra cheltuielilor efectuate;
  • Realizarea de rapoarte tehnice de implementare;
  • Pregatirea si transmiterea cererilor de rambursare;
  • Asigurarea vizibilității proiectului prin amplasarea de afișe la sediul/locațiile de implementare a proiectului;
  • Informarea beneficiarilor care participa la activitățile desfășurate in cadrul proiectului in mod specific cu privire la sprijinul acordat prin FSE;
  • Includerea mențiunilor cu privire la faptul ca operațiunea a fost sprijinita in cadrul FSE pentru orice fel de documente referitoare la implementarea proiectelor si publicate pentru public sau participanți.

Activitatea: A2

Organizarea si derularea de campanii de conștientizare a angajatorilor din domeniile SNC/SNCDI

           Subactivitatea A2.1Organizarea si derularea de campanii de conștientizare a angajatorilor în vederea recrutării, selecției si comunicarii cu grupul țintă

          In cadrul acestei subactivități vor fi prezentate angajatorilor elementele specifice ale proiectului si activitățile ce urmează a fi desfășurate, cu accent pe oportunitățile oferite prin participarea angajaților la cursuri de formare a competentelor digitale cat si principalele condiții care se impun pentru a beneficia de acestea.

           Informarea si conștientizarea angajatorilor va fi realizată prin organizarea a 9 evenimente de conștientizare si a unor campanii de informare si conștientizare.

          Recrutarea grupului țintă se va face se va face in mod obiectiv, nediscriminatoriu si transparent. Procesul de recrutare cuprinde următoarele etape principale:

  • Anunțarea deschiderii recrutării grupului țintă. Se vor publica anunțuri pe site/pagina de

social media a proiectului, beneficiarului, partenerilor, la sediile partenerilor

  • Depunerea dosarelor. Persoanele interesate isi vor putea depune documentele necesare la locațiile de implementare ale proiectului/curier/online,
  • Analizarea dosarelor depuse.
  • Acceptarea/respingerea dosarelor depuse

          Subactivitatea A2.2Dezvoltarea de parteneriate relevante pentru promovarea importanței si necesitații participări angajaților la programe de formare continuă

          În cadrul acestei subactivități vor fi încheiate minimum 32 de parteneriate cu angajatori care își desfășoară activitate  a in regiunile de Dezvoltare Sud Muntenia, Sud-Est, Centru, Nord-Est, in sectoarele economice cu

potențial competitiv identificate conform SNC și în corelare cu domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI. Scopul parteneriatelor va fi de a identifica și aplica mecanisme inovative în vederea stimulării implicării angajatorilor în formarea profesională continuă  a angajaților, în conformitate cu cerințele pieței muncii și cu potențialul de digitalizare  a întreprinderilor.

Activitatea:

A3 Furnizarea de programe de formare profesională în domeniul competențelor digitale

                Subactivitatea A3.1  – Organizarea si derularea programelor de formare profesionala în domeniul competențelor digitale

 În cadrul acestei subactivitati, vor fi organizate programe de formare profesionala in domeniul competentelor digitale pentru angajați din întreprinderi care își desfășoară activitatea in Regiunile de Dezvoltare Sud Muntenia, Sud-Est, Centru, Nord-Est,

          In cadrul acestor programe de formare profesionala vor fi organizate cursuri de formare a competentelor digitale de baza/avansate/dedicate specialiștilor din domeniul IT pentru un număr de 310 angajați înscriși in grupul țintă al proiectului (din care 34 persoane vârstnice si 127 de femei).

          În vederea facilitării organizării cursurilor si comunicării cu grupul țintă va fi utilizata o platforma de E-Learning, in care vor avea acces atât formatorii, cat si cursanții, pentru schimb de informații, încărcat documente, gestionarea cursurilor, inclusiv susținerea cursurilor in cazul in care condițiile o impun.

          Sunt preconizate minim 25 grupe de cursanți, in conformitate cu necesitatea identificata in urma analizei realizate de catre parteneriat, dupa cum urmeaza:

  • cursuri de formare competente digitale de baza – 40 ore/curs pentru 118 persoane;
  • cursuri de formare competente digitale avansate – 40 ore/curs pentru 158 persoane;
  • cursuri de formare competente digitale dedicate specialiștilor in domeniul IT- 40 ore/curs pentru 34 persoane;

Activitatea: A4

           Acordarea de sprijin pentru organizarea de programe de învățare la locul de munca în domeniul alfabetizării digitale si tehnologiei informației si comunicațiilor

 

Subactivitatea A4.1Sprijinirea întreprinderilor pentru valorificarea potențialului de digitalizare si organizarea de programe de învățare la  locul de muncă

          În cadrul acestei subactivităti se va acorda sprijin pentru 32 întreprinderi care isi desfășoară activitatea in Regiunile de Dezvoltare Sud Muntenia, Sud-Est, Centru, Nord-Est, cu activitatea principala sau secundara într-unul din sectoarele economice cu potențial competitiv identificate conform SNC si in corelare cu unul din domeniile de specializare inteligenta conform SNCDI sau întreprinderi care intenționează sa-si adapteze activitatea principala sau secundara la cel puțin unul din aceste sectoare economice.

          Sprijinul oferit întreprinderilor orientate către astfel de inițiative va consta in realizarea unei analize detaliate a posibilităților, potențialului si a perspectivelor de dezvoltare pe care le au întreprinderile daca vor lua in calcul introducerea si integrarea tehnologiei digitale.

          Se va oferi suport personalizat, in funcție de nevoile si tipologia fiecărei întreprinderi, urmărind găsirea celor mai potrivite soluții pentru adaptarea întreprinderilor la schimbările tehnologice si optimizarea activității acestora in vederea asigurării sustenabilității. In cadrul acestei sub activități vor fi încurajate ideile inovatoare, ideile care pun in valoare crearea unor condiții optime pentru competitivitate si care sprijină crearea de valoare adăugată prin folosirea tehnologiilor avansate.

 

Awesome Image

Dezvoltare și îmbunătățire comptențe

Ne dorim să creștem nivelul de conștientizare a angajatorilor privind imporțanta și necesitatea participării angajaților la programe de formare continuă.
Consultați cursurile noastre
TOP